چگونه به راحتی قطعه کد php سفارشی را در وردپرس اضافه کنیم (بدون خراب کردن سایت)

اغلب هنگام خواندن آموزش های وردپرس، ممکن است از شما خواسته شود که قطعه کد سفارشی را در فایل functions.php تم خود یا در یک افزونه خاص سایت اضافه کنید. مشکل این است که حتی یک اشتباه کوچک می تواند وب سایت شما را خراب کند. در این مقاله روشی آسان برای اضافه کردن کد سفارشی در وردپرس بدون خراب کردن سایت را به شما نشان می دهیم.

مشکل با قطعه کد سفارشی

اغلب در آموزش‌های وردپرس تکه‌های کدی را می‌بینید که دستورالعمل‌هایی برای اضافه کردن آن‌ها به فایل functions.php یا افزونه‌های سایت‌تان دارد.

مشکل این است که حتی یک اشتباه کوچک در قطعه کد سفارشی می تواند سایت وردپرس شما را شکسته و آن را غیرقابل دسترسی کند.

مشکل دیگر این است که اگر چند قطعه کد را در یک افزونه مخصوص سایت اضافه کنید، مدیریت فایل ممکن است سخت شود.

اخیراً در حالی که به دنبال راه‌حلی می‌گشتیم، یک راه‌حل آسان برای اضافه کردن و مدیریت کدهای سفارشی در وردپرس برای کاربران کشف کردیم.

اضافه کردن قطعه کد سفارشی در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Code Snippets را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، افزونه یک منوی جدید با عنوان Snippets را به نوار مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن لیستی از تمام کدهای سفارشی که در سایت خود ذخیره کرده اید را به شما نشان می دهد.

از آنجایی که به تازگی افزونه را نصب کردید، لیست شما خالی خواهد بود.

ادامه دهید و روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا اولین قطعه کد سفارشی خود را در وردپرس اضافه کنید.

این گزینه شما را به صفحه «افزودن قطعه جدید» می‌آورد.

باید با وارد کردن عنوانی برای قطعه کد سفارشی خود شروع کنید. برای عنوان هر چیزی که به شما در شناسایی کد کمک کند تایپ کنید. پس از آن می توانید قطعه کد خود را کپی و در کادر کد قرار دهید.

در تصویر بالا، ما یک قطعه کد سفارشی برای حذف شماره نسخه وردپرس از خروجی سایت ذخیره می کنیم.

این کد:

function wpb_remove_version() {
return '';
}
add_filter('the_generator', 'wpb_remove_version');

در زیر کادر کد، یک ناحیه متنی برای اضافه کردن توضیحات خواهید دید. می‌توانید هر چیزی را در اینجا اضافه کنید که به شما کمک کند بفهمید این کد چه کار می‌کند، کجا آن را پیدا کرده‌اید و چرا آن را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنید.

شما همچنین می توانید به قطعه کد خود برچسب (tag) اختصاص دهید. این به شما کمک می کند قطعه کد خود را بر اساس موضوع و عملکرد مرتب کنید.

در نهایت می‌توانید روی دکمه «ذخیره تغییرات و فعال‌سازی» کلیک کنید.

اگر فقط می‌خواهید قطعه کد را ذخیره کنید و آن را فعال نکنید، می‌توانید روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.

همچنین می توانید محدوده قطعه کد را تغییر دهید. شما می توانید آن را فقط در قسمت مدیریت وردپرس، در قسمت خروجی سایت ( frontend ) و یا در همه جا اجرا کنید. اگر مطمئن نیستید، گزینه پیش‌فرض Run snippet everywhere را علامت بزنید.

هنگامی که قطعه کد را ذخیره و فعال کردید، فوراً در سایت شما فعال می شود.

رسیدگی به خطاها در کد سفارشی

به طور معمول، اگر در افزودن کد سفارشی در افزونه یا فایل تم سایت خود اشتباه کنید، بلافاصله سایت شما از دسترس خارج می شود.

شما شروع به دیدن یک خطای نحوی (syntax) یا خطای داخلی 500 در سایت خود خواهید کرد. برای رفع این مشکل، باید کد خود را با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به صورت دستی غیرفعال کنید.

نکته جالب در مورد افزونه Code Snippets این است که به طور خودکار یک خطای نحوی را در کد تشخیص داده و بلافاصله آن را غیرفعال می کند.

در صورت بروز خطا، افزونه یک پیام خطای مفید را به شما نشان می دهد، بنابراین می توانید خطا را بررسی و رفع کنید.

مدیریت قطعه کدهای سفارشی شما

افزونه Code Snippets یک رابط کاربری گرافیکی ساده برای مدیریت قطعه کد سفارشی شما در وردپرس ارائه می دهد.

شما می توانید تکه های کد را بدون فعال سازی در سایت خود ذخیره کنید. در آینده هر زمان که بخواهید می توانید قطعه کد فعال شده را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید قطعه کدهای مورد نظر خود را برون بری ( export) کنید.

اگر وب‌سایت‌ها را به سرور دیگری منتقل می‌کنید، می‌توانید به راحتی با استفاده از افزونه Code Snippets با مراجعه به صفحه Snippets » Import قطعه کدهای خود را درون ریزی ( import ) کنید.

افزونه Code Snippets به خوبی کار می کند، اما می توانید تنظیمات افزونه را با مراجعه به صفحه Snippets » Settings تغییر دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به راحتی کد سفارشی را در وردپرس اضافه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهبخش دانلودحساب کاربری
جستجو