نحوه غیرفعال کردن فیدهای RSS در وردپرس

نحوه غیرفعال کردن فیدهای RSS در وردپرس

آیا می خواهید فیدهای RSS را در سایت وردپرس خود، غیرفعال کنید؟ فیدهای RSS به کاربران امکان می دهد در وبلاگ شما مشترک شوند. با این حال، ممکن است بخواهید هنگام ساخت وب سایت های کوچک استاتیک، فیدهای RSS را خاموش کنید. به طور پیش فرض، هیچ گزینه ای برای حذف فیدهای RSS در وردپرس وجود ندارد. در این مقاله نحوه غیرفعال کردن فیدهای RSS در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

فیدهای RSS چیست و چرا آنها را غیرفعال کنیم؟

RSS نوعی فید وب است که به کاربران کمک می کند تا به روز رسانی ها و محتوای وب سایت شما را در کوتاه ترین زمان دریافت کنند. RSS مخفف Really Simple Syndication یا Rich Site Summary می باشد. این به خوانندگان شما اجازه می دهد تا به طور خودکار محتوای جدید را در خبرنامه های ایمیل، برنامه فید خوان RSS و سایر دستگاه ها دریافت کنند.

در حالی که فیدهای RSS برای وب سایت شما مفید هستند، وردپرس می تواند چندین فید اضافه کند که ممکن است مفید نباشند. به عنوان مثال، فیدهای طبقه بندی، فیدهای نویسنده، فیدهای پست و صفحه فردی و موارد دیگر وجود دارد.

می توانید این فیدهای RSS را غیرفعال کنید و موتورهای جستجو مانند گوگل را از اتمام سهمیه خزیدن وب سایت خود نجات دهید. به این ترتیب، ربات‌های موتور جستجو فیدهایی را که به سایت شما مرتبط نیستند نمی‌خزند و در عوض صفحات مهم‌تری را فهرست می‌کنند.

به علاوه، غیرفعال کردن فیدهای RSS در صورتی منطقی است که شما یک وبلاگ را اداره نمی کنید، بلکه از وردپرس بیشتر به عنوان یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) یا سازنده وب سایت ساده استفاده می کنید. همچنین برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی که وبلاگ ندارند عالی است.

در WPBeginner، ما چندین فید RSS را غیرفعال کرده‌ایم تا به بهبود رتبه‌بندی سئو کمک کنیم.

همانطور که گفته شد، بیایید ببینیم چگونه می توانید فیدهای RSS را در وردپرس غیرفعال کنید.

روش 1: فیدهای RSS را با استفاده از یک افزونه غیرفعال کنید
ساده ترین راه برای غیرفعال کردن فیدهای RSS استفاده از افزونه وردپرس مانند All in One SEO (AIOSEO) است.

افزونه All in One SEO (AIOSEO)

این بهترین افزونه سئو برای وردپرس است و به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانش فنی یا استخدام متخصص، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

این روش ساده است و برای مبتدیان توصیه می شود. ما از نسخه AIOSEO Lite برای این آموزش استفاده خواهیم کرد زیرا به شما امکان می دهد فیدهای RSS را در وردپرس غیرفعال کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید رتبه‌بندی جستجوی خود را افزایش دهید، می‌توانید از نسخه AIOSEO Pro برای باز کردن قفل ویژگی‌های قدرتمندتر مانند نقشه‌های سایت XML و مدیریت تغییر مسیر استفاده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه AIOSEO را نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، ویزارد راه اندازی AIOSEO را مشاهده خواهید کرد. به سادگی روی دکمه “بیایید شروع کنیم” کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

ویزارد راه اندازی AIOSEO

در مرحله بعد، می توانید از داشبورد وردپرس خود به قسمت All in One SEO » Search Appearance رفته و بعد به برگه «Advanced» بروید.

پس از آن، به قسمتی گزینه «Crawl Cleanup» قرار دارد بروید و برای فعال کردن آن، روی دکمه کلیک کنید.

هنگامی که گزینه Crawl Cleanup را فعال کردید، به سادگی به سمت فیدهای RSS که می خواهید غیرفعال کنید، اسکرول کنید.

توصیه می کنیم گزینه فید عمومی RSS را فعال نگه دارید زیرا به کاربران مشترک شما امکان می دهد آخرین به روز رسانی ها را دریافت کنند. غیرفعال کردن این امر به این معنی است که افراد نمی توانند در وب سایت شما مشترک شوند، که می تواند به سئوی سایت شما آسیب برساند.

از سوی دیگر، می توانید انواع دیگر فیدهای RSS را غیرفعال کنید.

برای مثال، می‌توانید فیدهای RSS را برای نویسندگان، جستجو، پیوست‌ها، طبقه‌بندی و غیره خاموش کنید.

فراموش نکنید که پس از اتمام کار، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

روش 2: فیدهای RSS را به صورت دستی در وردپرس غیرفعال کنید

یکی دیگر از راه های غیرفعال کردن فیدهای RSS در وردپرس، افزودن کد به فایل functions.php تم وب سایت شما است.

این روش شما را ملزم به ویرایش فایل‌های وردپرس می‌کند، و در صورتی که می‌توانید قطعه‌ کدها را از اینترنت به وردپرس اضافه کنید ( کپی و پیست )، از این روش استفاده کنید.

توجه: ما ویرایش فایل functions.php را مستقیماً در وب سایت خود توصیه نمی کنیم زیرا کوچکترین اشتباه می تواند سایت شما را خراب کند.

همچنین می توانید برای این مظور از افزونه code snippets استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله آموزشی ما را در زمینه مطالعه کنید.

function wpb_disable_feed() {
wp_die( __('No feed available,please visit our <a href="'. get_bloginfo('url') .'">homepage</a>!') );
}
 
add_action('do_feed', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_rdf', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_rss', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_rss2', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_atom', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_rss2_comments', 'wpb_disable_feed', 1);
add_action('do_feed_atom_comments', 'wpb_disable_feed', 1);

برای بررسی، می توانید آدرس https://example.com/feed/ را در مرورگر خود وارد کنید. فقط مطمئن شوید که URL وب سایت خود را با «example.com» جایگزین کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه غیرفعال کردن فیدهای RSS در وردپرس کمک کرده باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهبخش دانلودحساب کاربری
جستجو